Selecteer een pagina

Algemene voorwaarden

Winnubst Advocatuur

Artikel 1

Winnubst Advocatuur (verder te noemen Winnubst) is een advocatenkantoor naar Nederlands recht, dat zich mede het beoefenen van de rechtspraktijk ten doel stelt. Het kantoor is gevestigd te ‘s-Hertogenbosch. Winnubst heeft geen derdengeldrekening en is dan ook niet aangesloten bij de Stichting beheer van derdengelden.

Artikel 2

Alle opdrachten worden geacht uitsluitend te zijn gegeven aan en worden uitsluitend aanvaard door of namens Winnubst. Onverminderd het in de wet bepaalde kunnen zowel de opdrachtgever als Winnubst de opdracht te allen tijde door opzegging doen eindigen, mits dat gebeurt met inachtneming van een, gelet op de omstandigheden, redelijke termijn.

Artikel 3

Als zich bij de uitvoering van een opdracht een gebeurtenis voordoet die tot aansprakelijkheid van Winnubst leidt, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat onder de door Winnubst afgesloten beroepsaansprakelijkheidsverzekering in dat geval wordt uitgekeerd, te vermeerderen met het toepasselijk eigen risico. 

Artikel 4

Als Winnubst aansprakelijk is voor schade aan personen of zaken, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat onder de algemene aansprakelijkheidsverzekering (AVB) van Winnubst in dat geval wordt uitgekeerd, te vermeerderen met het toepasselijke eigen risico.

Artikel 5

Indien en voor zover bovengenoemde verzekeringen geen aanspraak geeft op enig bedrag, is de aansprakelijkheid van Winnubst beperkt tot een maximum van € 5.000,-.

Artikel 6

Iedere vordering tot schadevergoeding verjaart door verloop van één jaar na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de cliënt met de schade en met Winnubst als de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden en in ieder geval 10 jaar na het plaatsvinden van de gebeurtenis die aanleiding kan zijn tot de vordering.

Zie http://www.advocatie.nl/advocatenkantoor-moet-van-rechter-algemene-voorwaarde-vernietigen 

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBOBR:2016:6504

Artikel 7

Winnubst voert opdrachten uitsluitend uit ten behoeve van de opdrachtgever. Derden kunnen geen rechten ontlenen aan een opdracht, aan de inhoud van verrichte werkzaamheden en aan de wijze waarop al dan niet uitvoering aan de opdracht is gegeven. Het is een opdrachtgever niet toegestaan de rechten uit een opdracht, anders dan met uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijk verleende toestemming van Winnubst, onder welke titel ook aan derden over te dragen.

Artikel 8

Elke aan Winnubst gegeven opdracht houdt de bevoegdheid in om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperkingen van hulppersonen mede namens de opdrachtgever te aanvaarden. Winnubst is niet aansprakelijk voor de keuze en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersonen, behoudens opzet of grove schuld van Winnubst.

Artikel 9

Declaraties van Winnubst zijn veertien dagen na de factuurdatum opeisbaar en moeten zonder beroep op opschorting of verrekening worden voldaan. Bij

gebreke van tijdige betaling is de opdrachtgever gehouden de kosten van invordering te vergoeden, tevens kan Winnubst de wettelijke rente in rekening brengen.

Artikel 10

Overeengekomen tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomsten, voor de duur van het kalenderjaar waarin zij zijn overeengekomen en kunnen jaarlijks worden aangepast.

Artikel 11

Op de tussen Winnubst en haar opdrachtgever gesloten overeenkomsten, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 

Artikel 12

In geval van afwezigheid van advocaat mr. Th. J.A. Winnubst in verband met ziekte, vakantie of anderszins, zal advocaat mr. R. Stiekema van Stiad

(Lekkerbeetjesstraat 1, 5211 AL, +316 26700656) waarnemen voor mr. Winnubst. 

Cliënten zullen tijdig in kennis worden gesteld van de periode waarin Winnubst afwezig is. Cliënten kunnen zich dan wenden tot mr. R. Stiekema. 

Artikel 13

Winnubst neemt deel aan de Klachten- en Geschillenregeling Advocatuur. Als een cliënt een klacht heeft over de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie dan dient deze klacht eerst voorgelegd te worden aan de klachtenfunctionaris van het kantoor. De cliënt dient de klacht voor te leggen binnen 24 maanden na het moment waarop de cliënt kennisnam of redelijkerwijs had kunnen nemen van het handelen dat tot de klacht aanleiding heeft gegeven. Indien de interne klachtenprocedure niet leidt tot een aanvaardbare oplossing dan kan de cliënt zich binnen twaalf maanden na die schriftelijke afronding van de klacht wenden tot de Geschillencommissie Advocatuur. Het reglement van de

Geschillencommissie Advocatuur is gepubliceerd op de website: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/advocatuur